پروژه برنامه نویسی زبان سی شارپ مقدماتی هنرستان شهید باهنر
مقالات علمی آموزش سی شارپ هنرستان, پروژه زبان سی شارپ, نمونه سوالات سی شارپبه نام خدا
پروژه برنامهنویسی
درس تولید محتوا و برنامهسازی سال دهم رشته کامپیوتر
هنرستان شهید باهنر فومن
با سلام
این پروژه به عنوان جایگزین امتحان برای هنرجویان طراحی شده است. برای پاسخ گویی و کسب نمره کامل لازم است به موارد زیر توجه نمایید.
- پروژه به عنوان گروهی یا فردی قابل انجام است. در صورتی که کار به صورت گروهی انجام شود لازم است که همه اعضا در تمام مراحل مشارکت نمایند.
- یک فایل گزارش (پاسخ سوالات پروژه و توضیحات کتبی) تهیه نمایید. فایل گزارش پروژه باید منظم، با فونت و شکل مناسب و جلوه های بصری باشد و در قالبهای مختلف از جمله pfd یا ppt قابل ارائه است.
- یک فایل تدریس (با استفاده از نرم افزارهای تولید محتوا مانند camtasia، kinemaster و… فایل گزارش را تدریس کنید و ضبط نمایید) تهیه کنید. در فایل تدریس باید از جلوههای بصری (انمیشن؛ صوت، متن، تصویر، موسیقی و..) بهره گرفته شود. حتی می توانید به شکل یک بازی معمایی آن را تحویل دهید.
- در نمره دهی به نظم، صحت مطالب، مهارت تدریس و مهارت تولید محتوا مورد توجه قرار خواهند گرفت
- امتحان از 15 نمره است و نمره کسب شده برای دو پودمان اعمال میشود.
- تاکید میشود، در صورتی که کارها به صورت گروهی انجام شود باید همه اعضا در تمام مراحل مشارکت نمایند (حتی در تدریس و تهیه گزارش).
- در صورتی که پاسخ شما صحیح باشد اما توضیح اشتباه ارائه شود یا برای سوالی هیچ توضیحی ارائه نشود نمرهای به آن سوال اختصاص داده نمیشود.
با آرزوی موفقیت
سوالات
- در مورد انواع دادهای در سی شارپ توضیح دهید و سپس نوع دادهای را برای هر یک از متغیرهای زبان سی شارپ که در زیر تعریف شدهاند مشخص کنید (علت را توضیح دهید).
…. Name = "Reza"
….Age = 20;
…. Operator = '+';
…. Age="19";
…. Rank='1';
…. Avg1=19.25f;
…. Avg2=19.25d;
... State = 0;
2. تابع علامت (Sign) که در زیر نشان داده شده است، یکی از توابع بسیار مهم ریاضی است. برنامهای به زبان سی شارپ (C#) بنویسید که این تابع را شبیهسازی نماید.

راهنما: اگر x (ورودی) از صفر بزرگتر باشد خروجی یک است. اگر x صفر باشد خروجی یک است و در صورتی که x کوچکتر از صفر باشد خروجی منفی یک است.
3. با توجه به نام گذاری که برای متغیرهای زیر صورت گرفته است، روش نام گذاری را مشخص کنید (توضیح دهید)
String userName = “Mohammad”;
String userPass = “1234”;
Int UserAge = 20;
4. خروجی کد زیر را مشخص کنید و توضیح دهید که چرا این خروجی تولید میشود.
String userName = “Mohammad”;
Console.WriteLine(“{0}{1}y”, userName[0], userName[3]); …………………………
Console.WriteLine(“L={0}”, userName.Length); ………………………..
Console.WriteLine(“L={0}”, userName.Length.ToString()+1); …………………………
- میخواهیم ماشین ساده که عملیات زیر را انجام میدهد در محیط کنسول به زبان سی شارپ طراحی کنیم. ابتدا کد آن را نوشته و سپس هر خط از برنامه را توضیح دهید.
- با استفاده از عملگر + دو عدد صحیح را با هم جمع میکند.
- با استفاده از عملگر – دو عدد صحیح را از هم کم میکند.
- با استفاده از عملگر / دو عدد صحیح را به هم تقسیم میکند.
- با استفاده از عملگر * دو عدد صحیح را در هم ضرب میکند.
- با استفاده از عملگر ^ یک عدد صحیح را به توان عدد صحیح دیگر میرساند.
- با استفاده از نماد @ سه عدد صحیح را به عنوان ضرایب معادله درجه دوم از کاربر دریافت کرده و ریشههای معادله را محاسبه میکند.
- با استفاده از عملگر % باقیمانده یک عدد بر عدد دیگر را محاسبه میکند.
بازدیدها: 2